Oppfølging er for jobbsøkere som i kortere eller lengre tid har stått utenfor arbeidslivet, eller for personer som skal tilbake i arbeid hos egen arbeidsgiver.
Tiltaket er individuelt tilpasset. Det vil si at vi sammen med jobbsøker finner ut hva som skal til for å finne en jobb som passer. Vi hjelper jobbsøkeren med det som skal til for å søke på jobber, og kan være «døråpner» dersom det må til. Når vi sammen har funnet en jobb i det ordinære arbeidsliv, gir vi i en periode også nødvendig støtte til både jobbsøker og arbeidsgiver for å sikre at det blir et varig arbeidsforhold. For personer som har et arbeidsforhold ved oppstart gir vi arbeidstakeren bistand til å komme tilbake i jobb eller øke sin arbeidsdeltakelse.
Alle deltagere i Oppfølging får tildelt egen jobbveileder. Våre jobbveiledere har erfaring med å veilede mennesker tilbake i jobb, og har god kjennskap til det lokale arbeidsmarkedet.
Oppfølgingstiltaket består av tre faser:
A2G Kompetanse leverer Oppfølging i to områder i Rogaland:
Har du ytterligere spørsmål om Oppfølging kan du kontakte avdelingsleder i Stavanger, Pål Andersen på mobil 41263756 eller avdelingsleder Sandnes/Strand, Ingrid Landråk på mobil 95860398.